fredag 19 juli 2013

Världens bästa Islandsplutt

Jag är så stolt! över min älskade lilla ilsandsplutt. Allmänt rykte inom hästvärlden är att islandshästar är tråkiga och inte speciellt bra på annat än att vara just islandshäst. Men Jór slår hål på sådana rykten och det med besked!

Han är helt fantastisk min lilla häst, han går riktigt, riktigt bra i dressyren (skritten kunde vart nåågot bättre men vi jobbar på det). Och han är helt otrolig när det kommer till hoppningen, snacka om framsteg.  Från att knappt kunna ta sig över 30cm till att vara närmre (gissningsvis) metern!  Och tölten kommer sakta smygande den också... ååååh vad jag är stolt över honom!!!

Vi håller sakta men säkert på att träna upp hoppningen så att vi, till slut, ska kunna ta oss runt en bana i ponny-klass och Jór han går från klarhet till klarhet. Varje ridpass kan vi höja en liten bit eller pröva ett något svårare hopp o.s.v. I dagsläget hoppar vi räcke, kryss och studs (kryss - räcke och räcke - räcke) i olika höjder och kombinationer och det går kanon! Jag kunde inte önska mer av min lilla älsklingshäst (möjligen att han frivilligt skulle komma in från hagen, men det är petitesser).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar