tisdag 27 augusti 2013

Twin Lake Run 2013

I år var första gången som jag var på Twin Lake Run och jag måste säga att jag blev glatt överraskad. Marcus och jag valde att inte köra cruising-rundan då det inte var någon som ville följa med och vi kände att det inte blev lika kul när det enbart var han och jag i bilen (ju fler desto bättre i det läget). Men vi åkte däremot ner till Höör framåt kvällen för att gå på festen. Tyvärr var jag lite sliten så blev väl inte riktigt så roligt som någon av oss hade hoppats men var än dock väldigt trevligt och det var massa bra band som spelade och vi stötte på en och annan "kändis".

Finns väl egentligen inte så mycket att säga om Twin Lake Run, det måste mer eller mindre upplevas för att man ska fatta känslan. Men om man jämför med de klassiska bilträffarna är det mycket mer 50-tal över TLR, både över musiken, arrangemanget och bland besökarna dominerade 50-tals stilen snarare än raggar-stilen. Det som var lite speciellt var ju att där var en fest inne i festlokalen där alla band m.m. spelade och en "fest" ute på parkeringen. Det innebär att "drägget" som mest bråkar och håller låda höll sig ute på parkeringen och de något mer ordentliga och de riktiga entusiasterna valde att hålla sig i festlokalen. Så man slapp de värsta fyllona och alla onödiga fylle-bråk vilket var väldigt positivt tycker jag! På det stora hela var det iaf riktigt trevligt och verkligen en upplevelse. Till nästa år är jag förhoppningsvis lite piggare så man orkar hålla igång bättre (somnade nästan lutad mot Marcus fram mot natten haha)

1 kommentar:

  1. Jag missar alltid denna träffen för vi har tävling den helgen varje år. Lite tråkigt då det är många som säger att den är bra! :P

    SvaraRadera