tisdag 1 januari 2013

Nytt år, nya möjligheter!

Jag har aldrig varit så mycket för det här med nyårslöfte och sånt... Men denna gången har jag ändå bestämt mig för att lova mig själv en sak. 

I princip hela mitt liv har jag varit blyg och kanske inte tjock, men ändå åt det grövre hållet vilket har en negativ effekt på mitt självförtroende. Så jag har bestämt mig för att verkligen förändra det jag ej gillar med mig själv. I år ska jag börja träna och verkligen bruka allvar med det, jag ska sluta äta godis och annat onyttigt mer än möjligen på högtider eller dylikt - alltså ett försök till vikt minskning, jag SKA få den kropp jag alltid velat ha! och så ska jag jobba jättehårt på mitt självförtroende och min blyghet - jag vill våga ta för mig mer och sluta tycka så mycket är "pinsamt" eller "skämmigt".

Det är mitt löfte till mig själv! Från och med imorgon (onsdag) ska jag börja arbeta på mitt "nya" liv! Och jag tänker inte ge upp! Jag ska springa, dansa, åka rullskridsko, gå på fester, vara social, få ett jobb elr utbilda mig och i det långa loppet flytta hemifrån, jag ska klä mig och se ut precis hur jag själv vill och finner snyggt och strunta i vad andra tycker och allra främst så ska jag vara en gladare mer positiv människa över lag!

2013 ska bli det bästa året i mitt liv hittills! 
Wish me luck! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar