torsdag 24 januari 2013

Träning !

Jag har ju gett mig fan på att gå ner i vikt detta året, vilket har visat sig vara något trögstartat.... Förmodligen beror detta mest på att träningen har blivit hängande p.g.a snön som envist håller sig kvar. Jag tycker det är obeskrivbart tråkigt att gå på gym och lyfta skrot o.s.v så jag fokuserar min träning på kondition - åtminstone nu till en början. Bästa sättet att komma igång med träningen är ju faktiskt att göra något man tycker är (relativt) roligt istället för att starta med det man tycker är tråkigast!
Det stora problemet är då att snön ligger kvar, för hur lätt är det att springa i snö?! Man blir helt plaskblöt om fötterna direkt och dessutom svinkall och många gånger är det snorhalt på stigarna i skogen vilket gör att man ej kan springa med ett "normalt" steg - Skitstörigt! Visst - kan väl åka till gymmet och springa på löpband men det är så segt....!
Så tyvärr står träningen ganska stilla, blir bara någon gång i veckan just nu... Överväger att plocka fram min cykel och göra vid den lite och cykla en runda i friskt tempo några dagar i veckan istället - åtminstone tills snön försvunnit, för de större vägarna ligger där ju ingen snö på. Och cykling är ju bättre än ingenting alls - right ?!

Så ja, nej nu för snön minsann se till att lämna plats för växterna och värmen se till att komma så att vi får vår och framför allt sommar någon gång! Så att jag kan komma igång med träningen på allvar och bäst av allt, plocka fram mina rullskridskor ! Roligare träning får man leta efter! Får väl se fram emot att min bugg-kurs börjar om en vecka så då får man röra lite på sig också ! Längtar redan !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar