måndag 8 april 2013

Helgen

Har haft en riktigt rolig helg och skaffat mig lite nya bekantskaper och kunskaper!
Fredagen började med en joggingrunda i skogen med min lilla älsklingshäst och av de sedvanliga stallsysslorna. Lyckades sedan med bedriften av somna i soffan och sov en dryg timme eller så... Vilket innebar att när kvällen sen kom var jag ju givetvis inte ett dugg trött - och tur var väl det.

Runt 1-tiden kanske fick jag sms av en vän om jag kunde tänka mig att vara chaufför åt dem eftersom de vill ut och cruisa lite i stan och dricka öl. Eftersom klockan var mitt i natten var jag något tveksam och jag hade dessutom aldrig kört jänkare förr, enbart åkt! Men efter en stunds övertalning gav jag med mig och blev upphämtad och fick en snabb genomgång av det väsentligaste med bilen. Förutom att jag är i kortaste laget för att köra jänkare så var det ju superlätt och dessutom ganska kul då jag trivs ganska bra bakom ratten över lag! Så fredagsnatten bestod av att kära Chrysler inne i stan och ha allmänt roligt! minus en del små missöden, som löste sig i slutändan! Klockan var väl runt 6 på lördagsmorgonen innan jag var hemma och i säng - Tröööött!

På Lördagen sov jag hur länge som helst och hade sedan bestämt med ett par vänner mot Kristianstad-hållet att jag skulle hänga på dem under kvällen då de skulle ut och köra en sväng och dricka lite bira. Superkul tänkte jag! Så framåt kvällen när jag fixat både hår och smink och sedan satt och tog det lite lugnt i soffan och väntade på att klockan skulle bli tillräckligt ringde helt plötsligt gänget jag körde åt under Fredagen och undrade om jag inte kunde köra ikväll igen... Svaret blev Nej! men de gav sig inte, sen visade det sig att en av grabbarna som åkt med under Fredagen (och druckit rejält då) skulle köra annars, vilket jag kanske inte tyckte var det smartaste så jag ändrade på mina planer och ställde upp trots allt!

Lördagen spenderades i Löddeköpinge på världens sämsta bilträff! En j*vla massa folk och bilar men nästan inga jänkare! Tråkigt var namnet... men vi cruisade runder där ett tag och till slut stötte vi på lite redigt folk och några andra jänke-bilar. När vi kände oss klara i Lödde bestämdes det att vi skulle in till Helsingborg och käka lite så vi styrde mot Pricken! Halvvägs till Pricken ringde några från Halmstad och tyckte vi ska köra upp till Power Glide som hade fest. Efter många om och men blev det till slut en tur till Halmstad vilket kanske inte var världens bästa idé då det blev en del känslosamma konflikter mellan några som sabbade stämningen i bilen något. Men trots det hade jag iaf superkul, införskaffade mig en del nya vänner och de flesta andra som var med hade också kul verkade det som. När vi väl skulle hem (jag var trött och ville hem och eftersom jag kör bestämmer jag!!) tog det en hel evighet innan jag lyckats få in alla som skulle med  i bilen och de som inte skulle med ut ur bilen. Men hem kom vi iaf och Söndagen bestod av att, för mig, skjutsa hem folk, köra och lämna en del bilar och sedan på kvällen var det Bugg-träning. När dagen väl var slut var jag milt sagt trött! Slutade med att jag somnade i soffan med kläder och allt! Men hade en kul helg åtminstone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar