söndag 21 april 2013

Shopping Tips!

Idag på buggen var det en av damerna i kursen som kom fram och frågade mig var jag får tag på alla mina klänningar (för jag har en del! Men fler ska det bli). Jag delade glatt med mig av de sidor jag kom ihåg, men minnet är som det är och jag har massvis med sidor sparade i datorn.
Så jag tänkte att det kanske är fler som vill ha lite tips var man kan få tag i rockabilly kläder och tjusiga swing klänningar och lite 50-tals inspirerat. Jag tänkte att jag väljer ut mina favoritbutiker och delar med mig av!

Mitt första tips är för den som vill ha lite enklare, lite billigare och kanske är lite ny inom stilen eller bara allmänt nyfiken. De har ett ganska så enkelt urval av klänningar men till väldigt bra priser om du frågar mig, jag har själv köpt många av mina klänningar från Fyndiq!

Daisy dapper är en av mina absoluta favoriter! De har ett stort urval av kläder som passar både gammal och ung. De är något högre i prisklassen än många andra butiker men ibland kan man hitta ett och annat fynd. Men trots den lite högre prislappen är det en butik man absolut inte får missa! De har helt underbara kläder i superfin kvalité!

När jag först hittade El bastardo tyckte jag inte de var mycket för världen, de hade ett väldigt litet sortiment och min i smak allmänt tråkiga kläder. Men jag måste erkänna att de har blivit mycket bättre! Idag har de betydligt finare kläder och ett något större sortiment! Dessutom har de helt OK priser inget superbilligt direkt men verkligen inte dyrt heller!

Denna sidan har en betydligt högre prislapp men å andra sidan har de märken som är väldigt ovanliga i Sverige. I dagsläget har de ej så stort sortiment men så vitt jag vet är det en ganska ny butik, så det kommer kanske. Men jag tycker ändå de är värda lite uppmärksamhet just för att de har lite ovanligare märken och väldigt fina kläder!

Denna butiken upptäckte jag ganska nyligen men den blev snabbt min absoluta favoritsida! De har helt fantastiska kläder i alla möjliga priser allt från jättedyrt till någorlunda billigt. Det är en svensk sida! trots att man kanske inte tror det när man först klickar sig in där! och de har kläder för alla smaker, allt från det något enklare och stilrenare till det rockiga och uppseendeväckande.
 (Ett litet tips! allra längst ner på deras hemsida finns en liten "knapp" där du kan välja att få se priserna i svenska kronor istället för euro.)

Sista tipset för denna gången är Mondo kaos, som visserligen är en dansk sida, men så stor skillnad i fraktkostnad blir det inte. De har ett väldigt blandat urval av kläder och priserna växlar från billigt till jättedyrt. De har en hel del ovanligare märken och ett väldigt stort sortiment! De är helt klart värda lite uppmärksamhet!



Detta är bara ett fåtal butiker av alla som finns! Och jag har valt att enbart nämna svenska sidor (+ en dansk) mest för enkelhetens skull och för att jag själv helst handlar från svenska butiker! Vill du har fler tips så bara lägg en kommentar så ska jag försöka hjälpa dig, jag har som sagt hur många butiker som helst sparade på min dator!

 Som ett sista tips uppmanar jag dig dock att vara väldigt noga med att kolla storleks-guiderna så att alla mått blir rätt! Då 50-tals kläder ibland mäts lite annorlunda så kan storleken avvika från den du i vanliga fall har. Är du osäker så ta en storlek större då det är relativt enkelt att sy in en 50-tals klänning! 

3 kommentarer:

  1. Tack för att du delar med dig! Tyvärr så blev inga sidor sparade i min telefon men jag kollar sidorna du lagt här.
    Tack
    "Damen" på dansen

    SvaraRadera
  2. Hahaha...förvirrade jag. Hittade allt du skrivit ner till mig. Gissa vad jag gör nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad bra att du hittade dem trots allt!
      Hoppas du hittar något fint!! :D

      Radera