söndag 20 oktober 2013

Dop m.m.

Förra helgen spenderades i K-stad med älskade Marcus och det var riktigt roligt trots ett kalas och ett dop som jag blev "medtvingad" på.
På lördagen var det först kalas då Marcus farmor fyllde år. Det var inget avancerat direkt, lite mat, lite kakor, trevliga människor och allmänt trevlig stämning så det var helt OK även för en "kalas-hatare" som mig (vann t.o.m. en match i fia-med-knuff)

Senare på kvällen fyllde vi en Cadillac med folk och drog ut på en crusingrunda i stan och vi (åtminstone jag) hade skitkul! Efter att ha hämtat upp allt folk som skulle med runt omkring ringde dessutom några andra bekanta som var ute på en cruisingrunda i just K-stad. Så vi möttes upp och körde gemensamt vilket gjorde det hela ännu roligare! Så det blev några varv på stan, ett besök på en krogen och nattamat på statoil och sen hem och sova!

När man väl släpade sig upp på söndagen (fasligt tidigt efter en sån kväll) blev det mat, åka och handla billiga byxor till Marcus på Eko och sen iväg till kyrkan och barndop. Och ja kyrkan är ju kyrkan sååå ja det var kanske inte jättekul. Men det gick att uthärda och jag hade trots allt Marcus där (som tyckte det var minst lika tråkigt som jag om inte värre) så man överlevde.

När man sedan vilat upp sig resten av kvällen var det dags att köra hem och vad händer? Jo det fullkomligt öser ner, man såg inte ett skvatt. Och det höll i sig i princip hela vägen hem, fy F*N speciellt på en sån skitväg som 21:an som är spårig och j*vlig när man dessutom har ett par halvkassa däck på en bil som inte väger speciellt mycket. Men det gick, jag tog mig igenom regnet utan några olyckor, kom igenom översvämningen i Tyringe och tog mig hem med både mig själv och bil i behåll - än om det tog lite längre tid än vanligt att köra hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar